1398-01-18 12:39
425
0
62409
نگاهی به کارنامه حجت‌الاسلام رئیسی در دوران تولیت آستان قدس رضوی؛

از تحقق منشور ۷ گانه تا تأمین داروی بیماران خاص

رئیس قوه قضائیه گفت: نزول باران باعث گشایش کار مردم و خیر و برکت برای مردم است اما اگر زیرساخت‌ها فراهم نباشد به مشکل تبدیل می‌شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی دقایقی قبل در جلسه شورای قضایی استان گلستان اظهار کرد: نزول باران باعث گشایش کار مردم و خیر و برکت برای مردم است اما اگر زیرساخت‌ها فراهم نشود به مشکل تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: اولین سفرم را در این عنوان به استان گلستان داشتم و تلاش خواهیم کرد با آسیب‌شناسی مشکلات به سمتی پیش برویم که دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: شناخت، گرایش و ایستادگی در راه حق برای کار در دستگاه قضایی و خدمت به مردم به عنوان سه اصل پیوسته بسیار مهم است.

عدم توجه به زیرساخت‌ها در سیلاب مشکل آفرید

رئیسی با اشاره به اینکه ما به عنوان کارکنان دستگاه قضایی در راستای اعتمادسازی به دستگاه قضایی بسیار مؤثر هستیم، گفت: من در استان، شهرستان و مرکز کار انجام داده‌ام و حتی در شهرستان‌ها برخی اوقات کاری انجام می‌شود که تبدیل به الگوی کشوری خواهد شد و موضوع کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی از رویکردهای اصلی دستگاه قضایی است.

وی تاکید کرد: آیا این میزان پرونده برای جامعه و نظام مقدس ما زیبنده است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: تقاضا دارم در سال ۱۳۹۸ آقایان دادستان‌ها و روسای کل دادگستری استان‌ها و بخصوص بخش پیشگیری از وقوع جرم با ادارات جلسات اجرایی و عملیاتی در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی تشکیل و آسیب‌شناسی جرایم با رویکرد پیگیری انجام شود.

وی گفت: کاهش جمعیت کیفری در استان‌ها جز رویکرد و تأکید مهم ماست و تأکید دارم قضات از اختیارات قانونی خود در این راستا استفاده کنند.

رئیسی متذکر شد: آمار متهمانی که پس از پیگیری قضایی از جرم مبرا شده و منع تعقیب صادر می‌شود به اندازه‌ای است که باید به آن توجه ویژه شود و با استفاده نظر کارشناسان و فرهیختگان دانشگاهی نسبت به کاهش ورودی این جمعیت متهمان به زندان تصمیم‌گیری شود.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: در قانون به صراحت مسؤولیت اقدامات پیشگیرانه حوادث مختلف همانند لایروبی رودخانه‌ها در پیشگیری از حوادث سیل مشخص شده است و دستگاه قضایی باید برای نظام بخشی به امور از تمام اختیارات قانونی خود استفاده کند.

رئیسی در پایان گفت: با برگزاری جلسات در ساعات اداری موافق نیستم و تأکید من در برگزاری جلسات و دیدار در استان‌ها در ساعات غیراداری است، به شما کارکنان تأکید دارم در اقداماتتان  جلب رضایت خداوند و جلب رضایت بنده خدا برای رضایت خداوند را مدنظر قرار دهید.

اهمال‌کاری مسوولان در سیل گلستان بررسی می‌شود

هادی هاشمیان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای قضایی استان گلستان اظهار کرد: درست است سیل برای مردم ما مشکلاتی ایجاد کرد اما از برکات این سیل حضور مسوولان مختلف در استان گلستان بود.

اهمال‌کاری مسوولان در سیل گلستان بررسی می‌شود

وی ادامه داد: در استان گلستان پس از وقوع سیل اقدامات خوبی در استان انجام شد و نیروهای مسلح با حضور خوب خودشان در کنار دستگاه‌های اندادرسانی به مردم خدمت‌رسانی کردند.

رییس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: کمیته و کارگروهی با عنوان کارگروه بحران با محوریت دادستان مرکز استان تشکیل شد که رسیدگی به وضعیت تامین امنیت رسیدگی‌های بسیار‌ خوبی انجام شد و بر توزیع اقلام و کمک‌های مردمی نیز نظارت عالی دستگاه قضایی استان انجام شد.

هاشمیان گفت: بررسی وضعیت احتمال اهمال‌کاری مسوولان از جمله اقدامات کارگروه بوده که عملکرد میدانی مدیران نیز مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: ساختمان شورای حل اختلاف آق‌قلا نیز دور از سیلاب نبوده اما با تدبیری که انجام شد هیچ پرونده فیزیکی موجود در ساختمان آسیبی ندیده است.

هاشمیان گفت: کاهش جمعیت کیفری از جمله اقدامات موثر دستگاه قضایی استان بوده است.

رییس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: یک هزار و ۵۴۹ بازدید در سال گذشته از زندان‌ها انجام شده که با اقدامات انجام شده شاهد  کاهش ۲۲ درصدی زندانیان و کاهش ورود زندانیان کمتر از سه روز به زندان‌های استان بوده‌ایم.

هاشمیان تاکید کرد: صدور ۴ هزار و ۲۸۰ مورد احکام جایگزین حبس در سال گذشته بوده که استان گلستان جز استان‌های پیشگام و صدر کشور است.
وی با اشاره به اینکه ۳۳ درصد قضات استان گلستان بومی هستند و باقی غیربومی هستند تاکید کرد: کارگروهی در استان تشکیل شده که پرونده‌های مسن بیش از دو سال پیگیری شود که ۴۵ درصد پرونده‌های مسن استان در سال گذشته کاهش داشته است.

رییس کل دادگستری استان گلستان تاکید کرد: در باب اقتصاد مقاومتی دستگاه قضایی استان ستاد ویژه‌ای را تشکیل داد و مشکلات بخش اقتصادی و بانک‌ها در این حوزه بررسی ویژه داشتیم و بسیاری از مشکلات بخش اقتصادی و بانک‌ها با ورود این کمیته حل شده است.

هاشمیان گفت: اهمیت فراوانی را برای حوزه اطلاع‌رسانی قائل بوده و هستیم که این امر باعث شد با تولید برنامه‌های تلویزیونی و استفاده از طرفیت خبرگزاری‌ها آگاهی قضایی مردم بیشتر شود.

وی تاکید کرد: در سال ۱۳۹۷ بیش از ۳۲ هکتار از اراضی ملی از دست سودجویان خلع بد شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.